Перейти до основного вмісту

Конкурс "Учитель року-2021"

Конкурсний урок та презентація до нього.

Диференційоване домашнє завдання для членів журі.  

Утворити складні слова із запропонованих частин і ввести їх у речення (9 балів) або скласти зв'язний текст-мініатюру (12 балів) на тему „Чарівниця-осінь" :

Сьогодні, день;  північ, схід;  жовтий, гарячий;   зелений, коричневий, листя, падати.

Майстер-клас: 

 Моя педагогічна ідея 

Учні,  які  вступають  у  доросле  життя  в ХХІ  столітті,  зіштовхуються  з такими  завданнями  і  проблемами,  які  їх  попередники  не  могли  й  уявити.

Нескінченний  потік  цифрових  пристроїв  із  великою  кількістю  інформації вимагає, щоб сучасні люди добре володіли безліччю навичок і стратегій, які не були  необхідні  їхнім батькам  для  досягнення  успіху  в  житті.

У моїй педагогічній діяльності  на  перший  план вийшла проблема оцінювання вмінь і навичок учнів. Обираючи для самоосвіти дистанційні курси, я зупинилася на курсі «Формуюче оцінювання учнів на уроках інформатики» при КОІППО. Успішно пройшовши цей курс, вирішила спробувати.

Почала з обрання науково-методичної проблеми: «Застосування методу формуючого оцінювання учнів як засіб розвитку їх самоспрямування у навчанні». Але не тільки на уроках інформатики, а й української мови і літератури.

На  відміну  від  оцінювання  при  традиційному  навчанні  учнів,  що здебільшого  визначає  тільки  рівень  навчальних  досягнень,  в  сучасному навчанні  особливого  значення  набуває  формуюче  оцінювання.  Головною метою  такого  оцінювання  є  не  тільки  діагностика  рівня  знань  та опанованих  умінь  і  навичок,  а  й  досягнення  інших  цілей.

Я опрацювала безліч літератури з цього питання. На другому етапі роботи над проблемою почала застосовувати елементи формуючого оцінювання на уроках інформатики. І лише на третьому році – цей метод почала впроваджувати і на уроках мови та літератури.  

Метод формуючого оцінювання передбачає формування в учнів наступних навичок:

Ø встановлення цілей навчання;

Ø розвиток і застосування поставлених цілей;

Ø розвиток мислення, що обумовлює вчинення обґрунтованого вибору засобів навчання;

Ø аналіз, доступ, управління, інтеграція, оцінювання і створення інформації в різних формах і різними засобами;

Ø здатність працювати у команді і керувати іншими;

Ø здатність виявляти, аналізувати та вирішувати проблеми;

Ø відстеження власного розуміння і власних навчальних потреб, пошук необхідних ресурсів для цього та трансформація знань;

Ø демонстрація етичної поведінки при особистій взаємодії.

Обрала для себе інструментарій для забезпечення формуючого оцінювання учнів:

Ø контрольні аркуші,

Ø опитувальники,

Ø таблиці "Знаю - цікавить - дізнався",

Ø Google-документи,

Ø ментальні карти,

Ø віртуальні дошки,

Ø форми, звіти,

Ø інструменти швидкого зворотнього зв'язку - Google Classroom.

Діти також зацікавилися такими новими для них формами роботи: заповнення карток формуючого оцінювання – здійснюють самооцінювання, виставляють собі бали за виконані завдання; створення ментальних карт – узагальнення знань про вивчений твір з літератури чи тему з мови; робота з Google-документами – створення спільних презентацій за творчістю письменника і т.ін.

Під час дистанційного навчання цей метод взагалі став у нагоді. По-перше, до кожного завдання, які я готувала учням, розробляла критерії оцінювання; по-друге, аналізувала кожну виконану роботу та давала можливість учням покращити результати. Крім того, учні удосконалювали навички роботи з хмарними технологіями: блогами,  Google-формами, Google-документами, Youtube-каналом. А використання платформи Google Classroom, Google Meet, Zoom дало змогу покращити результативність дистанційного навчання. Найкраще виконували усі завдання учні саме з моїх предметів. 

ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА*

учасника І (зонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»

у номінації  «Українська мова і література»

 

Прізвище, ім’я, по батькові

 Галіба Олена Анатоліївна

Посада (відповідно до запису в трудовій книжці)

 Вчитель української мови і літератури

Місце роботи (найменування закладу освіти відповідно до

статуту)

 Ганнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання)

 вища, Кіровоградський державний педагогічний інститут ім.В.Винниченка, 1995 р.

Самоосвіта (зазначається за останні 3 роки в порядку зменшення  за категоріями: друга освіта; очні, дистанційні курси; конференції, семінари; конкурси тощо) 

Очні: курси учителів української мови і літератури  при КОІППО, ПК №02136577-3069/17, листопад 2017р., курси учителів математики, інформатики, фізики, астрономії при КОІППО, ПК №02136577-3372/18, грудень 2018 р., дистанційні: "Орфоепічні норми сучасної української літературної мови" при КОІППО, ДК №02136577-0354/17, жовтень 2017 р., "Розвиток мовних компетентностей на уроках української мови" при КОІППО, ДК №02136577-0503/18, травень 2018 р., "Використання хмарних технологій в практиці педагога" при КОІППО, ДК №02136577-0376/19, червень 2019 р., "Організація дистанційного навчання за допомогою сервісу Google Classroom" при КОІППО, ДК №02136577-0637/19, листопад 2019 р., "Антропонімія сучасної української літературної мови" при КОІППО, ДК №02136577-069/19, листопад 2019 р., "Планування STEM-тижня в закладі освіти" при НУ "Львівська політехніка" СГ №02071010/00870-20, квітень 2020 р.; практикум для вчителів української мови й літератури "Лексичні помилки в мовленні" при КОІППО, МЗ №02136577-0785/20, лютий 2020 р.

Педагогічний стаж 

 25 років

Кваліфікаційна категорія 

 Вища категорія

Педагогічне звання                   (за наявності)

 -

Науковий ступінь                     (за наявності)

 -

Посилання на інтернет-ресурси, де Ви представлені

 https://ukrmovalitgannivska.blogspot.com/

 

 

Посилання на відеорезюме (за бажанням)

Орієнтовний план відеорезюме 

Суть Вашої педагогічної ідеї.

Технології, методи, прийоми, форми роботи, які Ви застосовуєте для реалізації своєї педагогічної ідеї.

Обґрунтування ефективності Вашої педагогічної ідеї.

Ваші досягнення, здобутки, якими Ви пишаєтеся.

 -

Педагогічна ідея

(для номінацій «Математика», «Трудове навчання», «Українська мова та література»)

Обсяг – до 4 сторінок, шрифт – Times New Roman; міжрядковий інтервал – одинарний; розмір шрифту – кегль 14.

Необхідно висвітлити суть Вашої педагогічної ідеї; представити технології, методи, прийоми, форми роботи, які Ви застосовуєте для реалізації педагогічної ідеї; продемонструвати ефективність та результативність упровадження педагогічної ідеї.

 

* Формат інформаційної картки не змінювати

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 Я - Галіба Олена Анатоліївна. Працюю вчителем української мови і літератури в Ганнівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області з 2000 року. Маю стаж педагогічної діяльності - 23 роки. Категорія - вища. Моє педагогічне кредо: "Навчання упродовж життя".  А працюю в ось такій чудовій школі, оснащеній новим спортивним майданчиком, спортивними тренажерами, місцями для відпочинку учнів та вчителів, світлими та привабливими класами. Цей блог створено 20 серпня 2018 року, тому всі матеріали будуть додаватись по мірі їх накопичення.