Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з української літератури
(розроблені вчителем української мови і літератури Галібою О.А. відповідно до Навчальної програми з української мови і літератури для 5-11-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
Оцінювання навчальних досягнень учнів з української
літератури має здійснюватися за такими критеріями:
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал, називаючи окремий
літературний факт або явище (автора й назву твору, окремих літературних
персонажів тощо)
|
2
|
Учень
(учениця) розуміє навчальний матеріал і може відтворити фрагмент із нього
окремим реченням (називає окремі факти з життя та творчості письменника,
головних персонажів твору, упізнає за описом окремого персонажа твору,
упізнає, з якого твору взято уривок тощо)
|
|
3
|
Учень
(учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою вчителя дає відповідь у
формі висловлювання (відтворює зміст у певній послідовності, називає на
репродуктивному рівні жанр твору, упізнає літературний факт за описом або
визначенням)
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень
(учениця) має уявлення про зміст твору, може переказати незначну його частину
та з допомогою вчителя визначає основні сюжетні елементи, на репродуктивному
рівні відтворює фактичний матеріал
|
5
|
Учень
(учениця) знає зміст твору, переказує окрему його частину, знаходить у тексті
приклади відповідно до сформульованого завдання, висловлює оцінювальне
судження й доводить його одним-двома аргументами, завершує відповідь простим
узагальненням, дає визначення літературних термінів
|
|
6
|
Учень
(учениця) знає зміст твору, може переказати його значну частину, з допомогою
вчителя виділяє головні епізоди, уміє формулювати думки, називає риси
характеру літературних героїв, установлює окремі причинно-наслідкові зв'язки,
дає визначення літературних термінів за прикладами
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень
(учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за
поданим учителем зразком, наводить окремі приклади з тексту
|
8
|
Учень
(учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує текст, виправляє допущені
помилки, добирає докази на підтвердження висловленої думки, застосовує відомі
факти, поняття для виконання стандартних навчальних завдань
|
|
9
|
Учень
(учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного аналізу літературного
твору, застосовує теорію в конкретних ситуаціях, демонструє правильне
застосування матеріалу, складає порівняльні характеристики, добирає аргументи
на підтвердження власних міркувань
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень
(учениця) володіє матеріалом і навичками комплексного аналізу літературного
твору, виявляє початкові творчі здібності, самостійно оцінює літературні
явища, працює з різними джерелами інформації, систематизує, узагальнює та
творчо використовує дібраний матеріал
|
11
|
Учень
(учениця) на високому рівні володіє матеріалом, уміннями й навичками
комплексного аналізу художнього твору, використовує засвоєні факти для
виконання нестандартних завдань, самостійно формулює проблему й вирішує шляхи
її розв’
язання,
висловлює власні думки, самостійно оцінює явища літератури та культури,
виявляючи власну позицію щодо них
|
|
12
|
Учень
(учениця) вільно володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу
літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до
оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до перенесення набутих
знань і вмінь на нестандартні ситуації, має схильність до літературної
творчості
|
Читання віршів
напам’ять
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень
монотонно читає напам'ять лише окремі фрази художнього тексту.
|
2
|
Учень
невиразно читає напам'ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення
твору.
|
|
3
|
Учень
читає напам'ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю
фактичних мовленнєвих помилок.
|
|
II. Середній
|
4
|
При
читанні напам'ять твору учень допускає значну кількість помилок різного
характеру.
|
5
|
Учень
читає вивчений напам'ять твір зі значними змістовими неточностями,
порушеннями правил техніки мовлення.
|
|
6
|
Учень
читає напам'ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
При
читанні напам'ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але
виконує його невиразно, монотонно.
|
8
|
Вивчений
напам'ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.
|
|
9
|
Учень
виразно читає напам'ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові
неточності.
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень
виразно, без помилок та неточностей декламує твір напам'ять.
|
11
|
Вивчений
напам'ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє
ставлення до прочитаного.
|
|
12
|
Читання
напам'ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої
вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати
і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.
|
Критерії
оцінювання тестових завдань
Тестові завдання складаються з трьох рівнів
завдань.
Завдання першого рівня містять по чотири варіанти відповідей, серед яких
лише одна правильна. Кожна правильна відповідь оцінюються 0,5 бала. Максимальна
кількість балів на даному рівні – 6.
Завдання другого рівня - на встановлення відповідності. Необхідно поєднати
по чотири пари в кожному завданні. Завдання оцінюються 2 балами (кожна правильно
встановлена пара 0,5 бала). Максимальна кількість балів на даному рівні – 6.
Завдання третього рівня передбачають виконання практичних вправ або завдань
з відкритими відповідями, що засвідчать практичні уміння учня. Виконання
кожного завдання оцінюється від 0 до 2 балів. Максимальна кількість балів на
даному рівні –12.
Максимальна кількість балів за роботу – 24.
Якщо отриманий результат є числом у вигляді десяткового дробу, то він
коректується методом математичного округлення до найближчого цілого. Набрану
кількість балів необхідно перевести за таблицею у 12-бальну систему оцінювання.
Таблиця переведення балів
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Коментарі
Дописати коментар