Перейти до основного вмісту

Критерії оцінювання з української літератури


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з української літератури

(розроблені вчителем української мови і літератури Галібою О.А. відповідно до Навчальної програми з української мови і літератури для 5-11-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів,  затвердженої наказом МОН від 07.06.2017 № 804)


Оцінювання навчальних досягнень учнів з української  літератури має здійснюватися за такими критеріями:
Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I. Початковий
1
Учень (учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал, називаючи окремий літературний факт або явище (автора й назву твору, окремих літературних персонажів тощо)
2
Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і може відтворити фрагмент із нього окремим реченням (називає окремі факти з життя та творчості письменника, головних персонажів твору, упізнає за описом окремого персонажа твору, упізнає, з якого твору взято уривок тощо)
3
Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою вчителя дає відповідь у формі висловлювання (відтворює зміст у певній послідовності, називає на репродуктивному рівні жанр твору, упізнає літературний факт за описом або визначенням)

II. Середній
4
Учень (учениця) має уявлення про зміст твору, може переказати незначну його частину та з допомогою вчителя визначає основні сюжетні елементи, на репродуктивному рівні відтворює фактичний матеріал
5
Учень (учениця) знає зміст твору, переказує окрему його частину, знаходить у тексті приклади відповідно до сформульованого завдання, висловлює оцінювальне судження й доводить його одним-двома аргументами, завершує відповідь простим узагальненням, дає визначення літературних термінів
6
Учень (учениця) знає зміст твору, може переказати його значну частину, з допомогою вчителя виділяє головні епізоди, уміє формулювати думки, називає риси характеру літературних героїв, установлює окремі причинно-наслідкові зв'язки, дає визначення літературних термінів за прикладами

ІІІ. Достатній
7
Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за поданим учителем зразком, наводить окремі приклади з тексту
8
Учень (учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує текст, виправляє допущені помилки, добирає докази на підтвердження висловленої думки, застосовує відомі факти, поняття для виконання стандартних навчальних завдань
9
Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного аналізу літературного твору, застосовує теорію в конкретних ситуаціях, демонструє правильне застосування матеріалу, складає порівняльні характеристики, добирає аргументи на підтвердження власних міркувань

ІV. Високий
10
Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками комплексного аналізу літературного твору, виявляє початкові творчі здібності, самостійно оцінює літературні явища, працює з різними джерелами інформації, систематизує, узагальнює та творчо використовує дібраний матеріал
11
Учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом, уміннями й навичками комплексного аналізу художнього твору, використовує засвоєні факти для виконання нестандартних завдань, самостійно формулює проблему й вирішує шляхи її розв’
язання, висловлює власні думки, самостійно оцінює явища літератури та культури, виявляючи власну позицію щодо них
12
Учень (учениця) вільно володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до перенесення набутих знань і вмінь на нестандартні ситуації, має схильність до літературної творчості

Читання віршів напам’ять
                         
Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I. Початковий
1
Учень монотонно читає напам'ять лише окремі фрази художнього тексту.
2
Учень невиразно читає напам'ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.
3
Учень читає напам'ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

II. Середній
4
При читанні напам'ять твору учень допускає значну кількість помилок різного характеру.
5
Учень читає вивчений напам'ять твір зі значними змістовими неточностями, порушеннями правил техніки мовлення.
6
Учень читає напам'ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.

ІІІ. Достатній
7
При читанні напам'ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.
8
Вивчений напам'ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.
9
Учень виразно читає напам'ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.

ІV. Високий
10
Учень виразно, без помилок та неточностей декламує твір напам'ять.
11
Вивчений напам'ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.
12
Читання напам'ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.

Критерії оцінювання тестових завдань
Тестові завдання складаються з трьох рівнів завдань.
Завдання першого рівня містять по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Кожна правильна відповідь оцінюються 0,5 бала. Максимальна кількість балів на даному рівні – 6.
Завдання другого рівня - на встановлення відповідності. Необхідно поєднати по чотири пари в кожному завданні. Завдання оцінюються 2 балами (кожна правильно встановлена пара 0,5 бала). Максимальна кількість балів на даному рівні – 6.
Завдання третього рівня передбачають виконання практичних вправ або завдань з відкритими відповідями, що засвідчать практичні уміння учня. Виконання кожного завдання оцінюється від 0 до 2 балів. Максимальна кількість балів на даному рівні –12.
Максимальна кількість балів за роботу – 24. Якщо отриманий результат є числом у вигляді десяткового дробу, то він коректується методом математичного округлення до найближчого цілого. Набрану кількість балів необхідно перевести за таблицею у 12-бальну систему оцінювання.
Таблиця переведення балів
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

 Я - Галіба Олена Анатоліївна. Працюю вчителем української мови і літератури в Ганнівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради Кіровоградської області з 2000 року. Маю стаж педагогічної діяльності - 23 роки. Категорія - вища. Моє педагогічне кредо: "Навчання упродовж життя".  А працюю в ось такій чудовій школі, оснащеній новим спортивним майданчиком, спортивними тренажерами, місцями для відпочинку учнів та вчителів, світлими та привабливими класами. Цей блог створено 20 серпня 2018 року, тому всі матеріали будуть додаватись по мірі їх накопичення.