Критерії оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти з інформатики
(розроблені вчителем інформатики Галібою О.А. відповідно до Навчальної програми з інформатики для 5-9-х та 10-11-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів з інформатики
|
І. Початковий
|
1
|
Учень:
|
2
|
Учень:
|
|
3
|
Учень:
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень:
|
5
|
Учень:
|
|
6
|
Учень:
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень:
|
8
|
Учень
вміє:
|
|
9
|
Учень:
|
|
IV. Високий
|
10
|
Знання,
вміння і навички учня повністю відповідають вимогам державної програми.
Учень:
|
11
|
Учень:
|
|
12
|
Учень:
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділів “Вступ. Інформаційна
система”
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
елементарні уявлення про інформацію, її опрацюваання та передавання. Знайомий
з основними пристроями комп’ютера.
|
2
|
Учень знає
основні носії інформації та способи її подання. Вміє вмикати комп’ютер та
периферійні пристрої.
|
|
3
|
Учень має
уявлення про основні інформаційні процеси. Має елементарні навички роботи з
клавіатурою.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень
орієнтується у функціональному призначенні основних структурних компонентів
комп’ютера та знає їх назви. Знає форми та засоби зберігання та передавання
інформації.
|
5
|
Учень має
елементарні уявлення про кодування інформації, її оцінку та вимірювання
ємності запам’ятовуючих пристроїв.
|
|
6
|
Учень знає
одиниці вимірювання ємності запам'ятовуючих пристроїв, основні властивості
інформації, використовує функціональні клавіші.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень
розуміє основні інформаційні процеси: пошук, збирання, опрацювання та ін.
Ознайомлений з призначенням периферійних пристроїв комп’ютера.
|
8
|
Учень знає
основні види носіїв довготермінового зберігання даних та їхні характеристики,
види пам'яті комп’ютера. Ознайомлений з основними принципами розміщення даних
на дискових накопичувачах.
|
|
9
|
Учень знає
функціональне призначення складових апаратного забезпечення інформаційної
системи. Ознайомлений з основними характеристиками комп'ютерних мереж та
типами доступу до інформаційних ресурсів.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень
володіє глибокими знаннями вивченого матеріалу. Під керівництвом учителя
знаходить потрібну інформацію та самостійно використовує її.
|
11
|
Учень
вільно володіє навчальним матеріалом, самостійно знаходить додаткові джерела
інформації.
|
|
12
|
Учень
проявляє зацікавленість навчальним предметом, проявляє творчий підхід до
навчання та самостійно поповнює свої знання.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділів “Операційні
системи” та “Основи роботи з дисками”.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень
розпізнає деякі ситуації, які виникають під час завантаження операційної
системи та при зверненні ОС до неформатованої дискети.
|
2
|
Учень
розпізнає та правильно інтерпретує деякі повідомлення ОС. Може інтерпретувати
повідомлення навігаційної оболонки ОС про активний пристрій.
|
|
3
|
Учень має
знання про призначення ОС та її складові, може перелічити деякі відмінності
програмних складових ОС від інших програмних засобів.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень може
сформулювати визначення ОС як системи програм і даних. Може виконати
активізацію певного ЗП, перегляд вмісту носія інформації.
|
5
|
Учень може
описати послідовність інтерпретування командного впливу (події) засобами ОС.
Має навички копіювання, переміщення, перегляду файлів як командами ОС, так і
з використанням однієї з оболонок або відповідного графічного інтерфейсу ОС.
|
|
6
|
Учень формулює
визначення ОС як системи керування апаратними засобами, наводить приклади
роботи деяких складових ОС. Знає класифікацію операційних систем. Має стійкі
навички копіювання, переміщення, перегляду файлів, виконувати стандартне
форматування носія. Вміє запускати на виконання певну програму, яка працює
під управлінням операційної системи.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень може
правильно пояснити роль основних складових ОС та відтворити послідовність
завантаження ОС. Вміє з використанням команд ОС виконувати аналіз вмісту ЗЗП
та пошук файлів за певними ознаками (масками), виконувати нестандартне
форматування носія, відновлення даних, використовуючи при цьому як команди
ОС, так і програмні засоби, запропоновані вчителем.
|
8
|
Учень
здатний повно й узагальнено формулювати визначення ОС, наводити приклади двох
ОС та аналізувати їх відмінності. Вміє створювати командні файли для
виконання операцій над вмістом ЗЗП у пакетному режимі.
|
|
9
|
Учень може
описати алгоритм управління інформаційною системою, призначення системи
переривань та способи програмного конфігурування системи. Вміє
виконувати програмне (на рівні ОС) конфігурування системи. Вільно володіє
клавіатурою, вміє використовувати інтерактивні довідкові системи.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень може
пояснити взаємодію складових ОС та способи обміну даними між задачами
(процесами). Учень здатний самостійно освоїти нові можливості ОС та
програмних засобів, призначених для роботи з файловою системою Учень може
пояснити взаємодію складових ОС та способи обміну даними між задачами
(процесами). Учень здатний самостійно освоїти нові можливості ОС та
програмних засобів, призначених для роботи з файловою системою
|
11
|
Учень може
аналізувати роботу ОС у термінах, які не залежать від конкретної її
реалізації. Використовує набуті знання і вміння для самостійного освоєння
нових можливостей ОС. Має стійкі навички управління інформаційною системою.
|
|
12
|
Має стійкі
навички управління інформаційною системою у нестандартних ситуаціях та обсяг
знань, умінь та навичок, достатній для самостійного освоєння нової ОС.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділу «Прикладне
програмне забезпечення загального призначення . Текстові редактори»
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
деяке уявлення про текстові редактори, розпізнає задачі, для вирішення яких
можуть застосовуватись текстові редактори.
|
2
|
Учень має
уявлення про конкретну програму опрацювання текстів та її призначення. Відрізняє
вікно текстового редактора від інших програмних засобів.
|
|
3
|
Учень має
уявлення про введення та упорядкування текстової інформації у середовищі
текстового редактора.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень має
початкові знання про введення та опрацювання текстової інформації. Учень вміє
завантажувати текстовий редактор, створювати прості текстові документи та
зберігати їх.
|
5
|
Учень за
допомогою вчителя орієнтується в роботі з текстовим редактором, вміє
самостійно завантажувати та редагувати текстову інформацію.
|
|
6
|
Учень
володіє основними правилами роботи з текстовим редактором, вміє самостійно
вводити, редагувати і форматувати текстову інформацію.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень у
цілому орієнтується у середовищі текстового редактора, знає його основні
можливості та правила опрацювання інформації. Вміє самостійно опрацьовувати
текстову інформацію, працювати з контекстами, перевіряти орфографію,
роздруковувати документи.
|
8
|
Має сталі
навички роботи з об'єктами та фрагментами тексту. Використовує інтерактивну
довідкову систему.
|
|
9
|
Учень
вільно володіє текстовим редактором. Вміє працювати з шаблонами документів.
Використовувати стильове оформлення документу. Створює власні шаблони та
стилі.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень
досконало (у межах чинної навчальної програми) знає і використовує можливості
текстових редакторів. Самостійно виконує навчальні завдання. Може створювати
(можливо, під контролем) документи складної структури.
|
11
|
Учень
знаходить і використовує додаткові джерела інформації. Може самостійно
створювати документи складної структури.
|
|
12
|
Має стійкі
системні знання про текстові редактори та продуктивно їх використовує. У
процесі виконання завдань проявляє творчий підхід.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інфориатики при вивченні розділу “Прикладне
програмне забезпечення загального призначення. Графічний редактор”.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
деяке уявлення про системи опрацювання графічної інформації. Розпізнає
задачі, при вирішенні яких необхідно використовувати графічний редактор.
|
2
|
Учень має
уявлення про конкретну програму опрацювання графічної інформації та її
призначення. Відрізняє вікно графічного редактора від інших програмних
засобів.
|
|
3
|
Учень має
уявлення про технології створення графічних образів з використанням засобів
графічного редактора.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень має
початковий рівень знань системи опрацювання графічної інформації та обізнаний
з типами графічних файлів. Учень вміє завантажувати графічний редактор,
створювати графічний образ і зберігати його у вигляді файлу.
|
5
|
Учень знає
основні функції та можливості графічного редактора, за допомогою учителя
редагує графічні файли.
|
|
6
|
Учень
володіє основними правилами роботи з графічним редактором, вміє самостійно
створювати та редагувати прості графічні образи.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень у
цілому орієнтується в середовищі графічного редактора, знає його основні
можливості та правила роботи, вільно орієнтується в основних типах графічних
файлів. Вміє конвертувати файли з одних форматів у файли інших форматів. За
допомогою вчителя може здійснювати компоновку складеного зображення з набору
графічних примітивів.
|
8
|
Учень
володіє загальними підходами до створення статичних та анімаційних графічних
файлів. Використовує інтерактивну довідкову систему. Самостійно може
здійснювати компоновку складеного зображення з набору графічних примітивів. З
допомогою вчителя створює анімаційні зображення.
|
|
9
|
Учень
вільно володіє графічним редактором. Самостійно створює прості анімаційні
зображення.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень
досконало (у межах чинної навчальної програми) знає і використовує можливості
графічного редактора. Самостійно виконує навчальні завдання. Вміє
користуватися стандартними графічними шаблонами і бібліотеками та
створювати власні.
|
11
|
Учень
знаходить і використовує додаткові джерела інформації. Вміє самостійно
вводити графічну інформацію за допомогою сканера. Вміє створювати складні
графічні образи.
|
|
12
|
Володіє
практичними знаннями по створенню та обробці складних графічних образів. Вміє
використовувати графічні фільтри та спеціальні ефекти під час створення
складних графічних об'єктів. При виконанні задач проявляє творчій підхід.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділу “Прикладне
програмне забезпечення загального призначення. Електронні таблиці”.
Рівні навчальних
досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
деяке уявлення про електронні таблиці (ЕТ). Розпізнає задачі, при вирішенні
яких необхідно використовувати електронні таблиці.
|
2
|
Учень має
уявлення про конкретну програму опрацювання ЕТ та її призначення.
|
|
3
|
Учень має
уявлення про введення інформації до ЕТ. Відрізняє вікно редактора ЕТ від
інших програмних засобів.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень має
початкові знання про введення та редагування інформації в ЕТ. Учень вміє
завантажувати ЕТ, створювати просту таблицю та зберігати її у вигляді файла.
|
5
|
Учень за
допомогою вчителя може сформувати електронну таблицю для розв’язання
простостої навчальної задачі, вміє самостійно завантажувати та редагувати
інформацію в ЕТ.
|
|
6
|
Учень має
стійкі навички роботи у середовищі ЕТ, вміє самостійно вводити, редагувати і
форматувати табличну інформацію. Учень за зразком може сформувати електронну
таблицю для розв’язання навчальної задачі,
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень в
цілому орієнтується у середовищі табличного процесора, знає його основні
можливості та правила опрацювання інформації. Вміє самостійно опрацьовувати
табличну інформацію за допомогою вбудованих функцій та операцій табличного
процесора. Вміє самостійно спроектувати і створити ЕТ для розв’язання
навчального завдання, передбаченого програмою.
|
8
|
Учень знає
основні операції, які можна виконувати з даними, що містяться в ЕТ. Може
виправити помилку, на яку вказано вчителем. Використовує інтерактивну
довідкову систему. Вміє будувати діаграми та графіки.
|
|
9
|
Учень
вільно володіє редактором ЕТ. Знає основні правила пошуку інформації та її
фільтрації у середовищі ЕТ. Вміє створювати списки, впорядковувати, відшуковувати
і фільтрувати дані.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень
досконало (у межах чинної навчальної програми) знає і використовує
можливості ЕТ. Самостійно виконує навчальні завдання. Вміє створювати запити
та звіти.
|
11
|
Учень
знаходить і використовує додаткові джерела інформації. Використовує
результати опрацювання ЕТ (таблиці, графіки, діаграми) у текстовому
редакторі.
|
|
12
|
Має стійкі
системні знання з ЕТ та їх використовує. У процесі виконання завдань проявляє
творчій підхід.
|
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів з інформатики при вивченні розділу “Прикладне програмне
забезпечення загального призначення. Бази даних. Системи управління базами
даних”.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
уявлення про бази даних (БД), системи управління базами даних та деякі їх
можливості. Розпізнає задачі, при вирішенні яких необхідно використовувати
системи управління базами даних (СУБД).
|
2
|
Учень знає
основні можливості БД і СУБД. Вміє завантажувати оболонку СУБД та з допомогою
вчителя знаходити та завантажувати файли даних.
|
|
3
|
Учень має
неповні знання про призначення та галузі застосування СУБД. За наявності
СУБД, сформованих бази даних та системи запитів може з допомогою учителя
виконати дії по зверненню до БД.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень знає
основні особливості та можливі моделі структур БД. Має уявлення про
необхідність декомпозиції предметної галузі під час проектування БД. Має
початкові навички формування запитів до існуючої БД.
|
5
|
Учень може
пояснити основні етапи проектування і створення БД, знає основні терміни
описів структури БД та запитів. Має певні навички формування запитів до
існуючої БД.
|
|
6
|
Учень знає
та може описати принципи функціонування реляційної бази даних. Має навички
виконання основних дій: наповнення, редагування БД, вміє за зразком
сформувати запит до існуючої БД.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень знає
класифікацію БД та може пояснити їх основні ознаки та відмінності. Знає
термінологію, що використовується для описання відношень у реляційній моделі
БД, уміє за словесним описом створити датологічну модель відношення. Знає та
правильно використовує поняття ключа відношення. Може правильно виконати
декомпозицію відношення та відновити відношення за його компонентами. Вміє
сформувати складену умову запиту. Має стійкі навички виконання дій над БД:
наповнення, редагування, формування запитів.
|
8
|
Учень знає
можливості певної СУБД та може їх використовувати з метою створення форм,
запитів і простих звітів. Вміє встановити зв’язки між таблицями
багатотабличної БД. Вміє обирати режими роботи СУБД, адекватні стану
апаратних засобів. За вказівкою вчителя може відредагувати запит.
|
|
9
|
Учень
здатний створити та реалізувати складений запит в одній з пошукових
систем. Правильно інтерпретує повідомлення системи про помилки та самостійно
вносить необхідні корективи. Може пояснити основні принципи захисту інформації
у БД.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень може
самостійно створити структуру БД та описати процес її створення. Учень може
самостійно створити засоби для наповнення БД і формування запитів до неї.
Знає синтаксис та основні способи описань запитів однією з мов описань
запитів. Вміє обирати спосіб реалізації запиту до інформаційної системи. Вміє
використовувати один або кілька програмних засобів, призначених для створення
і управління БД.
|
11
|
Використовує
набуті знання і вміння для самостійного освоєння нових можливостей СУБД. Має
стійкі навички керування інформаційною системою.
|
|
12
|
Учень
самостійно, використовуючи систему довідки, може освоїти нову СУБД та
використовувати її для створення БД.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділу “Поняття штучного
інтелекту. Експертні системи”.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
фрагментарні уявлення про зміст поняття “Штучний інтелект” та проблеми, які охоплено
даною галуззю науки.
|
2
|
Учень
розпізнає окремі задачі галузі “Штучний інтелект” та має уявлення про
конкретну інтелектуальну (експертну) систему.
|
|
3
|
Учень може
під керівництвом учителя запустити на виконання певну інтелектуальну систему
та виконати елементарні дії у даному середовищі.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень
орієнтується в основнимх напрямах досліджень у галузі штучного інтелекту, має
фрагментарні знання про основні особливості, можливості та конкретні
застосування інтелектуальних систем. Може навести приклади інтелектуальних
систем. Може вести найпростіший діалог з конкретною інтелектуальною системою.
|
5
|
Учень знає
зміст понять “штучний інтелект”, “інтелектуальна система”, “знання”, “дані”.
Знає призначення основних команд конкретної інтелектуальної системи.
|
|
6
|
Учень знає
та може описати структуру інтелектуальної системи, знає основні принципи
ведення діалогу в конкретній інтелектуальній системі. Вміє вести діалог з
конкретною інтелектуальною системою.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень має уявлення
про моделі подання знань. Знає архітектуру систем, які працюють із знаннями.
Вміє використовувати основні команди конкретної інтелектуальної системи.
|
8
|
Учень знає
основні моделі подання знань. Вміє використовувати інтелектуальну систему з
певним предметним наповненням для розв’язання навчальних задач у режимі
користувача.
|
|
9
|
Учень може
під керівництвом учителя спроектувати навчальну базу знань та вміє самостійно
наповнити нею інтелектуальну систему.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень знає
етапи побудови моделі знань. Вміє самостійно будувати моделі подання знань
для навчальних задач, передбачених чинною навчальною програмою, у
відповідності до вимог конкретних інтелектуальних систем. Вміє
використовувати інтелектуальну систему у режимі експерта.
|
11
|
Учень вміє
спроектувати базу знань: вибрати предметну галузь, відібрати необхідні знання
для наповнення бази знань, використовуючи довідники, енциклопедії, власний
досвід, результати опитування фахівців-експертів, створити модель проблеми.
|
|
12
|
Учень
володіє узагальненими способами діяльності по розв’язуванню задач з
використанням інтелектуальних систем.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділу “Прикладне
програмне забезпечення загального призначення. Прикладні програми цільового
призначення”.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
уявлення про можливості спеціалізованих програмних засобів (СПЗ) та може
назвати деякі з них.
|
2
|
Учень знає
основні застосування СПЗ, у тому числі інформаційно-пошукових систем,
програмних засобів знаряддєвого призначення.
|
|
3
|
Може
з допомогою учителя виконати дії по запуску простих
інформаційно-довідкових систем та програмних засобів знаряддєвого призначення.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень знає
основні особливості та можливі застосування СПЗ. Має фрагментарні уявлення
про функціональне призначення та можливі застосування СПЗ, зокрема,
програмних засобів знаряддєвого призначення. Вміє запустити на виконання певний
програмний засіб.
|
5
|
Учень може
виконати елементарні дії у оболонках СПЗ (наприклад, знайти телефонний номер
абонента у спеціалізованій довідково-інформаційній системі, виконати побудову
графіка функції у програмному засобі типу GRAN1 або ін.).
|
|
6
|
Учень вміє
за зразком за допомогою СПЗ виконати навчальне завдання, передбачене
навчальною програмою. Має стійкі навички основних дій у середовищі СПЗ,
рекомендованих чинною навчальною програмою.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень знає
класифікацію СПЗ та може пояснити їх основні ознаки та відмінності.
Орієнтується у термінології, яка використовується при описанні СПЗ. Вміє
використовувати один із спеціалізованих програмних засобів для виконання
проблемно-орієнтованих дій (наприклад, вміє використати програмний засіб типу
GRAN з метою дослідження функції, знаходження розв’язку системи рівнянь, вміє
використати відповідний моделюючий програмний засіб для розв’язування задач з
хімії тощо).
|
8
|
Учень знає
можливості певних СПЗ (двох - трьох із різних галузей) та може їх
використовувати. Вміє обирати режими роботи СПЗ, що відповідають стану
апаратних засобів. Вміє самостійно визначити спосіб розв’язання
навчальної задачі за допомогою певного СПЗ.
|
|
9
|
Учень
добре знає і використовує можливості СПЗ, яке вже вивчалось. може описати та
проаналізувати можливі галузі застосування певного СПЗ. Може аргументовано
обрати раціональний спосіб розв’язання навчальної задачі за допомогою певного
СПЗ.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень
добре знає і використовує можливості СПЗ, може описати та проаналізувати
алгоритм роботи певного СПЗ. Має певні навички налагодження інтерфейсу СПЗ
щодо розв’язання певної задачі. Може аргументовано обрати СПЗ, найпридатніший
для розв’язання конкретної навчальної задачі.
|
11
|
Використовує
набуті знання і вміння для самостійного освоєння нових СПЗ. Має стійкі
навички керування інформаційною системою.
|
|
12
|
Учень
самостійно, використовуючи систему довідки, може освоїти новий СПЗ та
використовувати його для набуття нових знань.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділу «Глобальна мережа
Інтернет та її можливості».
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
уявлення про всесвітню комп’ютерну мережу та деякі її можливості.
|
2
|
Учень знає
основні можливості всесвітньої мережі. При вже встановленому з’єднанні
може з допомогою учителя виконати дії щодо завантаження певного
сайту за його веб-адресою, переглянути його вміст.
|
|
3
|
Учень має
знання про призначення деяких служб всесвітньої мережі, може виконати дії по
встановленню вже сформованого у вигляді ярлика або пакетного файлу з’єднання.
При вже встановленому з’єднанні може з допомогою учителя виконати
дії по виклику певної пошукової системи, продивитись зміст сторінки.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень може
схематично описати встановлення зв’язку між комп’ютера та роботою системи
віддалених комп’ютерів. Знає класифікацію топологій мереж. Знає основні
особливості і переваги гіпертекстового подання інформації. Знає та приймає основні етичні принципи і
норми поведінки у мережі. Вміє самостійно запустити браузер та
виконати з’єднання із вказаним адресатом. Вміє прочитати пошту.
|
5
|
Учень може
пояснити архітектуру всесвітньої інформаційної мережі. Знає основні принципи
захисту інформації від несанкціонованого доступу та антивірусного захисту.
Має певні навички встановлення зв’язку та навігації у Інтернет з
використанням одного з браузерів.
|
|
6
|
Учень знає
та може описати принципи функціонування глобальної мережі. Має навички
виконання основних операцій по навігації у Інтернеті та перегляді Веб-сторінок
за допомогою одного з браузерів.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень може
правильно пояснити призначення та ієрархію протоколів обміну. Знає принципи
функціонування електронної пошти та правила утворення електронної адреси,
правила організації і роботи з телеконференціями. Знає та дотримується при
роботі правил поведінки у телеконференціях. Може правильно інтерпретувати
значну частину повідомлень браузера та повідомлень про помилки. Вміє з
використанням однієї з пошукових систем здійснювати пошук у мережі. Вміє
передавати та приймати поштові повідомлення.
|
8
|
Учень вміє
одержувати і зберігати потрібну інформацію із всесвітньої мережі. Учень знає
можливості обміну гіпермедійними даними у мережах, знає основні формати
подання гіпермедійної інформації. Знає основні принципові обмеження, які
накладаються параметрами каналу зв’язку на швидкість обміну. Вміє обирати
режими роботи у мережі, адекватні стану апаратних засобів.
|
|
9
|
Учень знає
порядок надання послуг Інтернету та функції учасників цього процесу.
Учень здатний створити та реалізувати складний запит у одній з
пошукових систем. Може пояснити основні принципи захисту інформації у
Інтернет. Знає можливості деяких протоколів обміну, котрі використовуються
найбільше.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Знає і
продуктивно використовує основні можливості мережі – електронну пошту,
телеконференції, безпосереднє спілкування у текстовому режимі, пошукові
системи. Учень може самостійно створити власну поштову скриньку. Вміє обирати
спосіб реалізації запиту до пошукової системи. Вміє використовувати один або
кілька програмних засобів, призначених для організації автоматизованого
пошуку у кількох пошукових системах.
|
11
|
Використовує
набуті знання і вміння для самостійного освоєння нових можливостей Інтернет.
Має стійкі навички керування інформаційною системою та навігації у мережі.
|
|
12
|
Учень
активно працює у Інтернет, використовуючи інформаційні можливості мережі для
підвищення свого інтелектуального рівня з усіх навчальних предметів.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділів “Інформаційна
модель. Алгоритми”.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень
розпізнає окремі послідовності дій як фрагменти алгоритму.
|
2
|
Учень може
за зовнішніми ознаками виділити окремі кроки алгоритму і дати їм відповідні
пояснення.
|
|
3
|
Учень може
на описовому рівні дати означення алгоритму, навести приклади. Знайомий з
формами подання алгоритмів.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень
правильно інтерпретує деякі описання алгоритмів, виконані природною та
обмеженою природною мовами. Може покроково виконати алгоритм. Має елементарні
уявлення про величини та алгоритми роботи з ними.
|
5
|
Учень знає
призначення навчальної алгоритмічної мови (НАМ) та вміє описувати нею прості
алгоритми.
|
|
6
|
Учень знає
базові структури алгоритмів та має елементарні навички їх використання. Вміє
описати алгоритм розв’язування навчальної задачі за зразком.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень може
описати з використанням НАМ розв'язування навчальної задачі, передбаченої
програмою, з використанням базових алгоритмічних структур. Може з допомогою
вчителя подати створений алгоритм у вигляді блок-схеми.
|
8
|
Учень
знайомий з методом покрокової деталізації та самостійно використовує його в
типових навчальних задачах. Може самостійно подати створений алгоритм у
вигляді блок-схеми.
|
|
9
|
Учень
вільно володіє НАМ для опису алгоритмів розв'язування задач, у межах, які
визначено чинною навчальною програмою. Вміє застосовувати різні форми опису
алгоритмів і вільно переходити від однієї форми опису алгоритмів до другої.
Може самостійно аналізувати вже описані алгоритми та виправляти в них
помилки.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень може
виділити під час розв’язання навчальної задачі основні етапи розв’язування
прикладної задачі з використанням комп’ютера. Знає і використовує поняття
“інформаційна модель” та “математична модель”. Учень володіє глибокими
знаннями вивченого матеріалу, вміє конструювати алгоритми з використанням
структурованих описів, використовує НАМ для описання розв’зань задач різних
типів.
|
11
|
Учень може
оптимізувати складені алгоритми, самостійно оцінювати їх ефективність,
використовувати набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях.
|
|
12
|
Має стійкі
системні знання навчального матеріалу про алгоритми та НАМ, вільно конструює алгоритми
з використанням методу "зверху донизу" та “знизу доверху”.
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з інформатики при вивченні розділів “Програма. Мова
програмування”.
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень
|
І. Початковий
|
1
|
Учень має
загальні уявлення про мови програмування. Учень розпізнає у тексті програми,
описаної однією з мов програмування високого рівня, окремі вказівки.
|
2
|
Учень
розпізнає та правильно інтерпретує деякі фрагменти програми.
|
|
3
|
Учень має
знання про призначення мови програмування, може перелічити деякі відмінності
мови програмування від природної мови. Має уявлення про призначення та склад
систем програмування.
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень може
сформулювати визначення мови програмування високого рівня як системи
алфавіту, команд та синтаксису. Учень має уявлення про призначення та склад
систем програмування, необхідність описань типів та стандартні типи однієї з
мов програмування високого рівня. Учень знає синтаксис та основні вказівки
однієї з мов програмування високого рівня на рівні, достатньому для описання
простих алгоритмів.
|
5
|
Учень може
описати розв'язування нескладної навчальної задачі мовою програмування
високого рівня. Учень у тексті програми може виділити описання типів та
описання дій над величинами.
|
|
6
|
Учень має
уявлення про класифікацію мов програмувань та етапи створення програмного
засобу. Розрізняє глобальні і локальні змінні, формальні та фактичні
параметри. Уміє використовувати готові підпрограми (процедури, функції),
створюючи описання алгоритмів, які потребують передавання значень з основного
тіла програми до підпрограм і навпаки.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень знає
класифікацію мов програмувань, може описати етапи створення програмного
засобу. Знає відмінності між режимами роботи трансляторів. Правильно пояснює
необхідність описань типів величин (раціональним розподілом обсягу ОЗП та
обмеженням множини допустимих операцій).
|
8
|
Учень уміє
інтерпретувати повідомлення системи програмування та адекватно реагує на них.
Може самостійно налагодити нескладну програму.
|
|
9
|
Правильно
використовує глобальні і локальні змінні, формальні та фактичні параметри.
|
|
IV. Високий
|
10
|
Може
створити блок-схему алгоритму, описаного мовою високого рівня, та пояснити
його роботу. Вміє створювати програми у машинних кодах з використанням
відповідного компілятора.
|
11
|
Учень може
аналізувати роботу системи програмування. Має стійкі навички керування
системою програмування
|
|
12
|
Вільно
володіє однією із систем програмування мовою високого рівня.
|
Коментарі
Дописати коментар